2013. március 24., vasárnap

Budapest Bisztró, itt csak egy desszertről volt szó?

Ez van a falon...



Ha nem érzem, hogy a konyha beleteszi szívét-lelkét, akkor az nekem kevés… és nagy valószínűséggel nem fogok visszatérni.

Szombaton a Budapest Bisztróban voltam ebédelni, a hely a tipikus bisztró stílust próbálja megvalósítani modern kivitelben. Az étlap nagyon rendben van, vannak érdekes ötletek, valamint a falon megtalálható a (vélhetően) változó heti menü is, ami tényleg a hamisítatlan bisztró hangulat érzetét erősíti. A konyhába be lehet látni, ami külön jópont. Egyre több helyen lehet ezt megfigyelni, én imádom!



A kiszolgálás nagyon gördülékeny volt, bár nem voltak sokan, úgyhogy nem volt nagy hajtás a konyhán. A pincér egyáltalán nem volt „pushy”, nagyon nem, talán már annyira nem, hogy kicsit úgy éreztem, nem is nagyon törődik velünk. Amúgy nem szeretem a tolakodóan agresszív, erőltetetten jópofizó pincéreket, de bizonyos mértékű törődést elvár a „fizető vendég”. De itt nincs is arra ösztönözve a pincér, hogy igazán odategye magát, ugyanis…

… a számlába automatikusan bele van téve a borravaló. Nálam ez elvből egy rosszpont. Főleg egy ilyen helynél, ahol az átlag vendég olyan társadalmi réteghez tartozik, amely nem engedheti meg magának, hogy ne adjon borravalót. Már csak azért sem, mert nem akarja degradálni társadalmi státuszát azzal, hogy kicsinyes módon lespórolja a felszolgálás díját. Azért valljuk be, a Budapest Bisztró nem az átlag magyar középréteg közkedvelt vasárnapi törzshelye, hanem sokkal inkább a „sznob” rétegek és a külföldiek célpontja (névválasztás az utóbbi szempontjából tökéletes).

Igazából nem értem, miért vesz részt az étteremhéten egy étterem, amikor érezhetően arra törekszik a hely, hogy a 3000 forint körüli 3 fogásos menüt a legminimálabb kivitelben prezentálja (vélhetően még elfogadható haszonkulcs kigazdálkodása mellett). Így nem fogok visszamenni, héééjjj! És a rendezvény célja pont az, hogy bebizonyítsd nekem, hogy következő alkalommal érdemes visszajönnöm, hogy akkor már a rendes áras ételeket fogyasszam, amiből te a jövőbeli profitot fogod termelni… Ez a hét marketingköltség számodra! Én magyarázzam?

Gasztro vélemény röviden: hibázott a séf, de a somlóival levettek a lábamról

Előételnek hortobágyi derelyét választottam. A közkedvelt hungarikum előétel, a hortobágyi palacsinta ötletéből próbált valami újszerűt, valami izgalmasat kihozni a séf, ami dicséretes, viszont a végeredmény nem tudott lenyűgözni. Kevés benne az íz, a mártás ugyan rendben van, de a derelyében a tészta dominál, így kevésbé nyújt felejthetetlen (íz)élményt.



A főétel marha steak volt burgonyafánkkal és vargányás mártással. A pincér előre felhívta a figyelmemet, hogy nem bélszín steakről van szó, ami még rendben is lenne, bár nyilván nem ezt várja az ember. De egye fene, nem csak bélszínből lehet jó steaket csinálni, ezért próbára tettem a séfet. A steak ugyanis egy nagyon kényes dolog, ennélfogva a szakács tudásának kiváló értékmérője. Itt hibázott mesterünk, mivel amit kaptam nem volt egy könnyen fogyasztható fajta. Nyilván megfelelő pácolással, és az elkészítésnél precíz odafigyeléssel lehetett volna jó húst prezentálni, de itt egy küzdelmes ebéd lett a végeredmény. A burgonyafánk viszont eléggé ott volt, az szép munka.



A desszert a klasszikus somlói galuska volt. Itt azért sikerült kicsit elvarázsolni, ugyanis csodálatos, zseniális, hibátlan édességet kóstolhattam. Akármennyit meg tudnék abból enni, és ha másért nem, somlóiért még akár vissza is mennék a helyre.


Szerintem ebből a helyből többet is ki lehetne hozni, ha (legalább is az én mércémmel mérve) kicsit emberközelibb élményt nyújtana.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése