2010. október 30., szombat

Berlin

Brandenburgi kapu, Berlin
A legutóbbi hetem nagyon pörgős volt, úgyhogy megint nem írtam semmit, de most van még két órám indulásig, úgyhogy egy kis ízelítő Berlinről.

Október 20-22 között volt egy 3 napos kurzusom, ami elég különös módon Berlinben zajlott. Ez egy kísérleti megoldás, így mi voltunk az első évfolyam, akiknek a campuson kívül szerveztek egy tárgyat. A jó az volt, hogy 3 nap alatt letudtam egy 3 ECTS értékű kurzust, viszont a program alapján elég eseménydúsnak ígérkezett.

Kedden délután indultunk Oestrichből vonattal (az útvonal a következő volt: Oestrich - Wiesbaden - Frankfurt - Berlin). Az út legnagyobb része a Frankfurt és Berlin közötti 3 órás táv volt, amit ICE-vel tettünk meg, így nagyon kényelmes volt. sose utaztam még ilyen vonaton és azt kell hogy mondjam, teljesen rendben volt. Az ülés extra kényelmes, a vonat tiszta és nagyon elegáns belülről, tiszta üzletembernek érezhettük magunkat. Szóval az utazásra egy szavam se lehet.

Berlinbe igen későn érkeztünk, mivel késtünk kb. 40-45 percet (ennyit a németek pontosságáról...bár hozzáteszem, eddig nem tapasztaltam hasonlót ittlétem óta). A jó az egészben az, hogy a késés miatt a jegy árának egy részét visszafizették kis utánajárást követően.

A szállodába úgy este 11 körül érkeztünk meg, azonban ennek ellenére elmentünk még kicsit sétálni páran a városba, mivel arra számíthattunk, hogy nem sok időnk lesz később felfedezni a nevezetességeket (mint később kiderült, tévedtünk). A szállodánk a város központjában volt, így a Brandenburgi kaput 15 perc gyaloglás után már aznap este megnéztük.

Szerdán reggel 9 órakor kezdtünk az egyik igen neves ingatlancég nagyon impozáns irodájában. Az előadások során kiemelték, hogy az egyik legdrágább négyzetméterárat fizetik egész Berlinben, mivel a legmenőbb üzleti központban van az iroda. Ráadásul a körzetben hemzsegnek az üresen tátongó irodaházak egyrészt a drága bérleti díjak miatt, meg más oka is van, de most ebbe nem megyek bele, mert nem ezért írom a blogot :)
Potsdamer Platz
Szóval reggeltől 3 óráig folyamatosan, kisebb szünetekkel megszakítva 4 előadást hallgattunk végig a berlini ingatlanpiaci sajátosságokról illetve a Generali ingatlan befektetési politikájáról. Ez utóbbinak azért van nagy jelentőssége, mert a 3 napos kurzus után az volt a feladatunk, hogy írjunk egy 20 oldalas anyagot a berlini irodapiacról, melyben 5 kiválasztott ingatlant elemezve végül megvételre ajánljuk az egyiket.
A délután folyamán egy igen pazar, bőr üléses autóbusszal egy 3 órás városnéző túrán vettünk részt. Ennek a körbevezetésnek a célja nem a város nevezetességeinek bemutatása volt, hanem a berlini ingatlanpiac megismerése. Az idegenvezetőnk az említett ingatlanos cég egyik alkalmazottja volt, aki nagyon profi kis előadást tartott az utazás során. Természetesen a város főbb nevezetességeit is láthattuk a buszból, de azokról nem esett szó útközben.

Este közös vacsorára mentünk az egyik helyi étterembe. Schnitzelt ettem valami különleges német tésztaféleséggel (valami nudliszerű dologgal), uborkasalátával és pecsenyelével. Hozzá a helyben főzött búzasört kóstoltam meg, ami nagyon jó volt. Végülis a kaja se volt rossz, bár nem volt annyira extra sem.

a csapatunk
Szerdán a csoportunk különvált 3 előre kialakított csapatra és minden csapat a hozzá rendelt ingatlanbrókerrel találkozott, aki 5 ingatlant ajánlott a figyelmünkbe (természetesen ez a nap már a dolgozat jegyében telt, mivel ezen 5 ingatlan lett az elemzésünk tárgya). Mi az előző napi céget kaptunk ingatlanbrókernek, így a közeli irodába kellett csak átsétálnunk. Az 5 irodaház bemutatása után rövid időnk volt arra, hogy kiválasszuk azt a 3at, amelyiket személyesen is felkerestünk a nap folyamán. A kiválasztás alapja az volt, hogy melyik ingatlan lehet potenciális vételi célpont a Generali számára. Végül a 3 kiválasztott épületet meglátogattuk, fotokat készítettünk, körbevezettek, stb.
A mi csapatunk végzett a leggyorsabban, visszavittek bennünket a szállodához, majd a délután folyamán következett a városnéző túra. Páran úgy 4 óra környékén nyakunkba vettük a várost, és annyi dolgot néztünk meg, amennyit csak tudtunk sötétedésig. Kezdtük a Checkpoint Charlie-nál, ami a fal lebomlása előtti egyik fő ellenőrzőpont volt a város keleti és nyugati fele között, majd megnéztük a  Brandenburgi kaput, a Reichstagot, végigsétáltunk az Unter den Linden-en (Berlin talán leghíresbb sugárútja, amely a Brandenburgi kaputól indul), voltunk a Humboldt Egyetemnél, az Operaháznál, majd a Berlini Dóm volt a végső állomás. Sötétedésre érkeztünk meg a híres tévétoronyhoz (Fernsehturm), ami Európa 2. legmagasabb épülete.

Pénteken szabadprogram volt, vagyis elméletileg a dolgozat elkezdésére volt fenntartva az a nap, de egyik csapat sem kezdett neki, inkább a város felfedezése folytatódott. Mi a 11 órakor induló ingyenes városnéző túrát választottuk, amely minden nap 4 időpontban indul a Brandenburgi kaputól. Ezekben az időpontokban fiatal idegenvezetők, többféle nyelven tartanak bemutatást, körbevisznek a legfontosabb helyeken és mesélnek a város történelméről. Mi természetesen az angol csoporthoz csatlakoztunk és kicsit több mint 3 órás kalandra indultunk.

Este 6kor indult vissza a vonatunk és kisebb átszálláskori várakozásokkal szinesítve utunkat, éjfél körül értünk vissza Oestrich Winkelbe. Berlin nagyon szép város, az ingatlanos kurzus nagyon jó volt, főleg azért, mert gyakorlati oldalról kaptunk ízelítőt az ingatlanszakmából és még a vonatút is megfelelő volt, úgyhogy megint egy nagyon pozitív élménnyel gazdagodtam.