2010. szeptember 2., csütörtök

I am totally adapted to my new life


Main
Legutóbbi írásom óta viszonylag sok idő telt el, nekem mégis úgy tűnik, mintha nagyon gyorsan telne az idő. Már harmadik hete vagyok Németországban, ami már lassan (gyorsan) egy hónap lesz. És ez a sebesség csak fokozódni fog, mert elkezdődött a tanítás. Ez egy magánegyetem, mégpedig egy nagyon jó presztízsű suli Németországban és a tanrendje teljesen eltér az általunk megszokottól. Itt szeptember elejétől vizsgákkal együtt december közepéig tart az első félév. Konkrétan tudom már, hogy mikor lesznek a vizsgáim és nincs egy általános órarendem, ami minden héten ismétlődne. Igazából össze-vissza vannak óráim, lesz olyan hét, amikor több napon keresztül reggeltől estig lesz valami és lesz olyan hét, amikor összesen 1 tárgyam van. rögtön az első héten egy órám van, aztán következő héten is csak egy lesz. ezen kívül például azt is tudom, hogy október közepén lesz egy hét, amiko 3 egymás utáni napon reggel 8-tól estig van órám és ez összesen egy tárgy. A Real Estate field trip keretében egy német nagyvárosba utazunk és ott lesz lebonyolítva 3 nap alatt az egész félévnyi anyag. Ha jól tudom, Berlin lesz a helyszín, de ez majd a következő hetekben fog 100%osan kiderülni.

Múlt hét pénteken Frankfurtban voltunk egy szervezett városnézésen. 3 féle idegenvezetés közül lehetett választani: történelmi aspektus, művészet vagy bank és pénzügyi nevezetességek. Nem volt kérdés, hogy én a harmadikat választom, már azért sem, mert a német tőzsde épülete is itt található és előtte van egy medve és egy bika szobor. Azokkal akartam egy közös képet csinálni, ami nem sikerült, mivel nem áltunk meg a tőzsdénél, csak elhaladtunk előtte. De ezért a képért még vissza fogok oda menni :)
eső + nap = ...
Sajnos elég rossz idő volt, jött egy nagy felszőszakadás is, de még előtte fel tudtunk menni a frankfurti Maintower tetejére és készítettem pár egész látványos fotót a városról. Ez a torony kiemelkedik a rengeteg magas épület közül a maga 200 méterével.
Amúgy itt is olyan az idő, mint amit otthonról hallok. Tiszta ősz van, miközben még nyárnak kellene lennie. szóval nagyon nincs ez így jól. remélem lesz még itt is jó idő, mert ezt nagyon utálom.

A hétvégén nem sok mindent csináltam, mert nagyon rossz idő volt. viszont végre volt időm főzni. elég kevés felszerelés van a konhában, így annyira nincs könnyű dolgom, de kihozom a maximumot az itteni lehetőségekből. Általában normál adagot főzök, ami itt nekem több napra is elég, mert nem főzök minden nap.
Vasárnap délután volt egy hivatalos félévmegnyitó, amire végül nem mentem el. eredetileg mentem volna, de végül a lakótársammal kitaláltuk, hogy ez egy unalmas megnyitóbeszéd lesz, amihez semmi kedvünk. igazából tényleg nem volt, bár utólag megtudtuk, hogy volt mellé sör meg perec is :D 

Hétfőn már megkezdődött a félév. A Bsc-seknek már órájuk is volt, nekünk Msc-seknek pedig először is egy etika kurzus, melynek keretében egy esettanulmánnal foglalkoztunk. A BP olajfúrójával kapcsolatos történet etikai vonatkozásait dolgoztuk fel 4 csoportban. annyira nem volt izgalmas, mondhatni rohadtul nem érdekelt ez az előadás. utána viszont egy nagyon jó előadó tartott egy beszédet Leadership témakörben. Maga a téma nem valami érdekfeszítő, azonban az előadó nagyon jó volt. Egy általam nem ismert cég vezetője volt, és nagyon értelmesen beszélt. jó volt hallgatni, mert látszott rajta, hogy mennyire profi módon csinálja.
Ezután lett volna egy BBQ party, ami sajnos a rossz idő miatt elmaradt és elvileg péntekre (holnap) lett áttéve. Remélem lesz is belőle valami...

Kedden volt a Master of Finance képzés megnyitója, ahova én is tartozom. A tanárok elmesélték, hogy miket lehet a mesterszakos hallgatóknak tanulniuk. Jó kis tárgyak vannak, bár némelyiket nem bánom, hogy nem vettem fel :) Remélem jól választottam. Végül a Controlling modult leadtam, mert óraütközésem volt, viszont felvettem egy Bsc-s Ökonometria tárgyat, bízva abban, hogy itt majd megtanulom az Eviews program használatát. Meg ezen kívül felvettem még egy MBA kurzust, mégpedig az International Financial Accounting nevezetűt, amely során az IFRS-t fogjuk tanulmányozni. Az MBA-től kicsit tartok, de úgy gondolom, hogy ha szembejön velem a lehetősége annak, hogy egy ilyen jó suliban egy MBA kurzust hallgathatok, akkor ezt ki kell használni. Szeretem a kihívásokat. Ennek van értelme, nem pedig az egyszerűbb megoldást választani...

Szerdán írtunk egy vizsgát az előző hetek németkurzusának anyagából. Készültem is rá valamennyit, meg szerintem annyira nem is volt nehéz, így nem lepődnék meg, ha igen jó eredményem lenne. Bár bőven van még hova fejlődni, nagyon is, de ezen a szinten amíg nem kell beszélni, addig jó vagyok. Próbálok tovább tanulni egyedül is az órákon kívül, mert amint hazamentem, meg kell csinálnom egy német szakmai nyelvvizsgát, hogy meglegyen majd a diplomám. (mondjuk ahhoz még a szakdolgozatot is meg kell még írnom és le kell komplexvizsgáznom, úgyhogy talán a német lesz a legkönnyeb ezek közül :) ). A vizsga után volt egy International night nevezetű esemény, ami arra szolgált, hogy megtaláljuk a Buddy-nkat. Ő egy német diák, aki segít nekünk, a bármi problémánk van. az én buddym egy kazahsztánból származó lány, aki jövő félévtől másfél évig Budapesten lesz. Talán tanulni fog ott. De nem találkoztam vele, mert ő nem jött el erre a programra valami miatt.
Egy darabig ott voltunk, aztán elmentünk az egyik lány lakásába és ott buliztunk tovább...





Frankfurt, Hauptbahnhof
frankfurti egyetem a UBS épületétől jobbra
Itt már jövünk le a lifttel a Maintower tetejéről
az egyik kedvenc darab :)

2 megjegyzés:

  1. Ja, meg ma volt az első órám (Financial Modeling), arról nem is írtam :) Na majd a következő bejegyzésben ;)

    VálaszTörlés
  2. Hali! Jó a blog, a képek is faszák. A FB profilodon belinkelhetnéd ezt, úgy könnyebben elérném :P
    Viel Spaß Torrente! (und "yuppi-yuppi!!!" ;-) )

    VálaszTörlés