2010. szeptember 21., kedd

21st EBS Symposium

Végre rászántam magam megint, hogy megosszam az elmúlt bő egy hét történéseit.
Múlt hét elején, a hamburgi túra után hétfőn nem volt órám és szerintem sokáig aludtam, de igazából kedden kezdődött az "élet". Egy újabb kurzussal ismerkedtem meg, méghozzá az International Financial Accounting-gal, ami az MBA hallgatóknak volt meghirdetve erre a félévre. (Én abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy fel tudtam venni Bsc, Msc és MBA órákat egyaránt.)
Szóval maga az óra eddig nem nagy szám, bevezetés a számvitelbe és alap könyvelés volt a menü. az első két órában (értsd: 2x180 perc) Nekem ez a tárgy nem fog különösebb nehézséget okozni, mert nagyon alap könyveléseket veszünk. Viszont abban bízom, hogy a továbbiakban sorra kerülő IFRS és US GAAP órák sokkal izgalmasabbak leszneke. Az viszont határozottan jó, hogy angolul hallgatom a kurzust, tehát a nyelvet tudom gyakorolni ezzel is. A tárgyból írásbeli vizsga nincsen, hanem egy esettanulmányt kell majd csoportosan megoldani és prezentálni. A tanárról kiderült, hogy nagy BVB fan, úgyhogy az egyik esettanulmány a Borussia Dortmundhoz fog kapcsolódni :)
Találkoztam kedden az első magyar sráccal is a számvitel órán. Mivel ő MBA Student, több közös óránk nem lesz, de jó volt 5 hét után magyarul beszélni valakivel :) Ő mondta, hogy van itt még egy magyar, akiről csak annyit tud, hogy egy magas lány, de ő is csak az indiaiaktól hallott róla.

EBS Symposium, red carpet



A hét fő eseménye a 21. EBS (European Business School, ide járok, ha valaki még nem tudná, mi az az ebs) Symposium, ami egy elég nagy ünnep itt a suli életében. A diákok szervezik az egész eseményt, és azt kell hogy mondjam, nagyon profi módon. Ez egy 3 napos esemény rengeteg előadással, panelbeszélgetéssel, karrier fórummal és workshopokkal.
Csütörtökön 5 órakor volt a hivatalos megnyitóbeszéd (a német tőzsde elnöke tartotta), majd egy német nyelvű panelbeszélgetés következett. (a német nyelvű előadásokat én kihagytam, mert semmit nem értettem volna belőlük, de mivel egy időben több előadás is zajlott különböző termekben, lehetett választani)
Az este egy Barbacue-val zárult, amire elég sokat kellett várni (sorbanállás), de megérte. Olyan beef steak-et ettem, hogy csak na. Baromi jó volt :) Annyi húst amennyit aznap este megettem, szerintem nem ettem egész kintlétem óta. :)

Másnap többek között a német jegybank elnökének és az argentín alelnöknek az előadásain is voltam. A nap többi részében pedig a Karrier Forumon mászkáltam és érdeklődtem gyakornoki és diplomásoknak szóló ajánlatok felől. Rengeteg befektetési bank volt jelen és rengeteg lehetőség lenne például jövő nyárra. Mindenhol hangsúlyozták, hogy elég sokan jelentkeznek hozzájuk, ezért nagyon sok múlik azon, hogy milyen motivációs levelet írnak a jelentkezők. Ezt úgy kell elképzelni, hogy pl. a Morgan Stanley londoni irodájába a világ minden tájáról több ezren pályáznak a kevesebb mint 100 pozícióra. Gondolhatjátok, hogy a hr-esek mennyi önéletrajzot és motivációs levelet olvasnak el, mire kiválasztják azt a kb. 80 embert, akit felvesznek. Persze csakis a több körös interjú és assesment center után.

Pénteken reggel a program egy reggelivel kezdődött, majd ebédet és végül egy török stílusú vacsorát is kaptunk. A vacsora volt a legérdekesebb számomra, de az is csak a süti miatt, ami tipikus török édesség volt, 90% cukor. Nem volt rossz, de kb. 2 kis darabka után lehetetlenség többet megenni és már akkor is egy normál felnőtt ember napi kalória adagját elérted vele.
A szervezésről még annyit, hogy minibusz járatok indultak folyamatosan a közeli helyek felé, hogy az ott megszálló vendégeket elszállítsák a Campusig, meg este hazaszállítsák őket. Reggel mi is azzal jöttünk a rendezvényre és este azzal mentünk haza. Sikerült kifognunk egy igen exkluzív darabot, ami azt jelentette, hogy a kisbuszban 4 embernek volt ülőhely a sofőrön kívül. Tehát hátul egymással szemben 2-2 utas fért el. Mintha limuzínban ültem volna, csak azt sajnálom, hogy mi biciklivel 7-8 percre lakunk a sulitól, tehát kocsival 2 perc volt az út. :)

A Symposiumon találkoztam a másik magyarral, akit Fruzsinának hívnak és egy teljes master képzésen vesz részt az egyetemen. Ő a férjével volt itt, tehát megvolt a 3. magyar is, akivel beszéltem itt. :)
Csak kis adalékként: az MBA-s sráccal beszélgetve megtudtam, hogy a másfél éves képzésük 13500 EUR-ba kerül, és például egy Bsc félév is több ezer EUR. Mivel ez egy magániskola, itt a diákok nagy része fizet a képzésért, ezért elég más a hozzáállásuk nekik is, meg a tanároknak is, mint amit otthon tapasztalhatunk.Nem tudom, hogy írtam-e már, de egyre jobban körvonalazódik az, hogy Németország egyik legjobb Business Schooljába kerültem, ami a következőkben nyilvánul meg: igen professzionális körülmények, mind a tanárokat tekintve, mind a rendelkezésünkre álló felszereléseket (könyvtár, különböző internetes irodalmak, tantermek, számítógépek, egyetemi személyzet) tekintve, valamint a suli itt és világszerte eléggé elismert és jó presztizsű. Amúgy akinek ez mond valamit, az EBS egy csoportba tartozik a nálunk jól ismert IBS-sel és pl. a London business School-lal.

Julio Cobos argentín alelnök
Vissza a Symposiumhoz: Szombaton szintén voltak nagyon érdekes előadások, de a legtöbb már német nyelvű volt. Én az European Investment Bank igazgatója és az A.T.Kearney tanácsadó cég alelnöke prezentációin vettem részt, és mindkettőt nagyon jó előadás volt.

Összegzésként elmondhatom, hogy nagyon jó volt a rendezvény és lehetett érezni, hogy minden momentum nagyon precízen, sok munkával lett megszervezve. Végül is egy év alatt közel 200 diák munkája kellett ahhoz, hogy mindez létre jöhessen. Le a kalappal!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése