2010. augusztus 26., csütörtök

The german class is over

Frankfurt

Lassan már második hete vagyok itt és a jövő héten már kezdődik a semester. szerdán lesz az első vizsgám az intenzív német kurzus anyagából. Ezért is fogunk 4 kreditet kapni, bár nekem ez nem számít majd otthon, mert nyelvi kurzusokat nem tudok beszámíttatni. De sebaj, nincs is szükségem sok kreditre.

Hauptbahnhof, Frankfurt
Szombaton a németkurzus után Frankfurtba utaztunk páran. Kicsit bonyolult volt eljutni oda, mert először átmentünk busszal Wiesbadenbe, majd onnan vonattal Frankfurtba. A Hauptbahnhof-ba érkeztünk meg, ami a város központjában van. Az volt a terv, hogy megnézzük az ottani bolhapiacot, ami minden héten szombaton van 2 óráig. Mi 3ra értünk oda, de ettől függetlenül megkérdeztük, hogy hol szokott lenni. Mire odaértünk, már pakolták össze a cuccokat az árusok, de nagyon nagy mázlink volt, mert épp szembetalálkoztunk egy emberrel, aki bicikliket vitt hazafelé egy kisebb kerekes kocsin. Én meg is vettem tőle az egyik biciklit, mert Oestrich-Winkelben könnyebb azzal közlekedni. Az egyetemtől tudunk bérelni bicajt, de azok elég bénák. végül egész jó üzletet csináltam, mert ahelyett, hogy az egyetemtől fél évre bérelnék egy gagyit 45 EUR + 50 EUR kaucióért, vettem egy használtat 50 EUR-ért.

Biciklim balra
Ezután a koreai srácok, akikkel voltam, mindenképpen el akartak menni a helyi ázsiai boltba. engem is érdekelt, hogy mik vannak ott, főleg azért, mert eléggé megkedveltem azt a rizst, amit ők használnak és venni akartam olyat. Rengeteg ázsiai cucc volt ott. Csomó instant tészta, rengeteg féle szósz és csomó fajta rizs. Én sushi rizst vettem és nagyon elégedett vagyok vele :) Van itthon egy spéci rizsfőző készülékünk, amivel nagyon jól el lehet készíteni azt a jó kis ragadós fajta sushi rizst. Imádom :p


Ázsiai bolt Frankfurtban
Ezután én javasoltam a többieknek, hogy keressük meg az Európai Központi Bank (ECB) székhelyét. Visszamentünk a pályaudvarhoz és ott kértünk útbaigazítást. A híres euró szimbólum 10 percnyi sétára volt onnan (készült is pár igen jó foto :)), úgyhogy ezek után egyértelmű volt, hogy merre megyünk tovább. Amúgy a város nagyon hasonlít Budapesthez, kivéve azt, hogy rengeteg villamos közlekedik itt. A legtöbb megállóban 2-3 járatra is fel tudsz szállni és ezek úgy néznek ki, mint nálunk a kombinok. Viszonylag sűrűn közlekednek és gyorsan el lehet jutni így bárhova a városban. Ráadásul azzzal a jeggyel, amivel eddig utaztunk, a városon belül is utazhatunk. Így tehát egy jegyet kellett vennünk a buszra, vonatra és a városban a villamosokat is azzal lehet használni, sőt, még a visszaútra is érvényes. 30 EUR-ért lehet 5 fős csoportos jegyet venni, ami ennyi utazásra nem is olyan rossz...

Az ECB előtt
Szóval kedden lett vége az intenzív német kurzusnak. Azóta volt egy Welcome Dinner, ami lényegében annyi volt, hogy egy helyi kerthelységes étteremben volt egy svédasztalos vacsora. Főleg sonka, kolbász, szalámi, kőrözött, bajor kenyerek és sajtok voltak a kínálatban. Nekem ez abszolút szokásos dolog, de például a koreai srácok, meg a mexikói lakótársam annyira nem voltak elájulva ettől. Ők inkább meleg ételhez vannak hozzászokva, mint átlagos vacsora. A koreai srác például azt mesélte, hogy ők napi háromszor esznek rizst. Még reggelire is, és ami nekem nagyon fura volt, hogy ők nagyon ritkán esznek szendvicseket.

Kedden, az utolsó német óra után elmentünk focizni a helyi sportpályára. Végre valami mozgás, úgyhogy ennek nagyon örültem. Nagy pályán játszottunk és elég sokan voltunk, de én inkább maradnék a kispályás focinál. Ez valahogy teljesen más. Meg a pálya se volt a legjobb, mert nem füves, hanem salakos. De Európa végül legyőzte a Világ többi részének diákjaiból összeállított csapatot.
Este elmentünk bulizni az egyik spanyol srác lakásába. Itt elég gyakori (szinte minden buli velejárója), hogy kihívják a szomszédok a rendőröket, ha túl hangosak a bulizók. Most is így történt, de abszolút normálisak voltak a rendőrök, megkértek minket, hogy vonuljunk be a házba és kapcsoljuk le a zenét.

Jó szórakozást a képekhez! :)


5 megjegyzés:

  1. Azta, a Szentip blogot ír :) Like

    VálaszTörlés
  2. Istentelenül szépek a képek, főleg az, ahol a villamos átmegy a két házat összekötő folyosó alatt, nagy like!

    Viszont az utazás ára még a csoportos jeggyel nézve is elég borsos! Ez egy napra vonatkozik, azon belül pedig bármennyi átszállásra, vagy hetes? Gondolom az előbbi. Jól fog jönni az a bicó :)

    VálaszTörlés
  3. Köszi ;)
    Ez a jegyár az 5 főre vonatkozik, egész napra. Szóval busszal + vonattal elmentünk Frankfurtba, ott egész nap utazgathatsz, aztán visszamentünk Oestrich-Winkelbe. Egy főre ez 6 EUR, ami 1700 HUF körül lehet. MÁV és BKV árakat ismerve ez annyira nem vészes, ha ki tudjuk használni.

    Amúgy itt Oestrichben bicajjal járkálok mindig. Szóval itt nem fizetek a közlekedésért semmit.

    VálaszTörlés
  4. Ahamm, akkor tényleg egész korrekt, de a bicó így is sokat fog spórolni. Mennyire gyalogosbarát egyébként a közlekedés? (például mennyi a sétálóutca, fekvőrendőr...) Csak mert ahol én jártam Németországban, ott eléggé jó érzés volt a budapesti nyomor után sétálgatni.

    VálaszTörlés
  5. Itt ahol én lakok, iszonyú keskeny kis utcák vannak. Két kocsi általában nem is fér el egymás mellett, úgyhogy eléggé fura a közlekedés. Fekvőrendőrrel itt nem találkozhatsz, viszont a biciklisekkel nagyon türelmesek a sofőrök. Ugyanúgy mész az úttesten, mintha autóval lennél és akkor sem dudálnak le, ha nagyon lassú vagy. Meg sok helyen van bicikliút.
    A közlekedést illetően is nagyon le vagyunk maradva a németektől...

    VálaszTörlés