2010. augusztus 15., vasárnap

First day of my exchange semester

Ez az első bejegyzésem az első napomról, vagyis inkább az első néhány óráról. Ennek nagy részét az utazás töltötte ki, mivel autóval több mint 10 óra alatt értünk Oestrich-Winkelbe. Több, mint 1000 km-re vagyok Budapesttől. Nem sokat láttam még a városból, de első benyomás alapján egy nagyon kedves kis városka ez, szűk utcákkal és tipikus német házacskákkal.

Az út egész jó volt, kisebb dugók voltak autópálya építkezések miatt, de nem volt vészes. A magyar szakasz után nagyon lehet érezni azt, hogy áttértünk egy másik országba. A vezetési kultúra teljesen más, sokkal nyugodtabbak a sofőrök és az utak is nagyon jók. Németországban főleg VW, BMW és Mercedes típusú kocsikat látni a pályán. Mondjuk láttunk egy Lamborginit is. :) Nagyon durva hangja volt ahogy elszáguldott mellettünk. Érdekes, hogy az út nagy részén nincsen korlátozva a sebesség, ha akarsz, saját felelősségre mehetsz 140 km/h felett is, viszont ha így okozol balesetet, akkor a biztosító nem fog fizetni.

Az utazás után megérkeztünk a szálláshoz, ahol rögtön összeismerkedtem az egyik koreai lakótársammal, Narival és két indiai sráccal, akik a szomszédban vannak. Aztán később megérkezett európai túrájáról a másik koreai lakótárs is, Seongwoo. Ők nagyon szimpatikusak, szerintem jól ki fogunk jönni. A harmadik lakótársam, a mexikói Manuel csak éjjel érkezett a reptérről és még mindig alszik. Gondolom az első néhány nap az időeltolódás miatti átállásról fog szólni neki.

Tegnap este elmentünk egy helyi pizzériába enni. Szerintem nem helyben gyúrt tésztából van a pizza, ami elég gáz, viszont jó hír, hogy a házban van sütő, úgyhogy majd megmutatom ázsiai barátaimnak, hogy milyen egy igazi pizza. :) Mondták, hogy majd ők is csinálnak indiai meg koreai ételeket. Kíváncsian várom, hogy ők miket szoktak enni. Szerintem az indiaiak bírni fogják a fűszeres magyar ételeket, meg én is az ő fűszeres kajáikat.

A ház, ahol lakom, pont a vonatvágányok mellett van kb. 10 méter távolságra, úgyhogy ehhez még hozzá kell szoknom, bár az első éjszaka összesen 1 vonatra ébredtem fel, de az sem volt vészes. Ma viszont elég rossz idő van, egész éjjel esett az eső, szóval inkább ősz érzetem van mint nyár.

A szobáról, meg a házról csináltam pár képet, a helyről meg majd később fogok, remélhetőleg még ma felfedezem, hogy mit merre találok majd.


Üdvözlet mindenkinek az éppen esős Németországból!

2 megjegyzés:

  1. Király a csocsótok :) Mire hazaérsz, profin fogsz játszani, nem lesz több "nem-megyek-csocsózni-mert-nem-tudok" vetítés :D

    VálaszTörlés
  2. Elvileg Németország - Jamaika színű mezben vannak a bábuk. Majd a koreaiak lesznek Jamaikával :)

    VálaszTörlés